SFS’den Güçlü, Ölçeklenebilen, Esnek, Yeni Nesil Veri Merkezi Hizmeti

Dijital çağın gereklerine uygun olarak müşterilerine hizmet vermeyi ilke edinen SFS, bu amaçla iş ortaklıklarına Vargonen ile birlikte bir yenisini ekledi. SFS Müşteri İlişkileri Müdürü Onursal Polat ve Vargonen Teknoloji ve Bilişim Satış Operasyonları Direktörü İsmail Tunalı, iki şirketin ortaklığını dijital dönüşüme ayak uyduran ve çözüm odaklı olarak tanımlıyor.

Sigortacılığın dijital dönüşümüne ve dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlamak, sigorta sektörünün ihtiyaçlarına tek merkezden çözüm üretebilmek için iş ortaklıklarına devam eden SFS, bulut servis sağlayıcısı Vargonen ile işbirliğine giderek iş ortaklarına bir yenisini daha ekledi. SFS Müşteri İlişkileri Müdürü Onursal Polat, iş ortaklıklarının amaçlarını şöyle anlattı; “Dijital çağın gereklerine uygun olarak müşterilerimize veri saklama, cloud çözümleri ve sunucu barındırma konularında hızlı destek, dinamik çözüm, uygun fiyat sunabilmek amacı ile yola çıktık. Sigorta sektörüne 27 yıldan beri yön verme amacımızdan taviz vermeden bu hedefe birlikte yürüyebilecek anlayış ve değerlere sahip, etik ve kalite değerlerini barındıran yenilikçi bir şirket ile ilerlemek istiyorduk. Bu bağlamda yaptığımız sektörel araştırmalarda bu yaklaşımımıza en uygun şirketin Vargonen olduğunu gördük ve iş ortaklığı yapmaya karar verdik. Sürekli artan iş yükleriyle ve siber saldırı ile aksaklık riskiyle birlikte yenilikçi, her an etkin bir dünyanın gereksinimlerinin karşılanması için güçlü, ölçeklenebilen ve esnek bir veri merkezi hayalimizi Vargonen ile gerçekleştirdik. Şu ana kadar bu tercihimizin, müşteri dönüşlerinden ve yapmış olduğumuz analizlerden anlaşıldığı üzere çok isabetli bir karar olduğunu görüyoruz.”

‘‘ALTYAPIMIZ 1 YILDA  4 KATINA ULAŞTI’’

Vargonen ile gerçekleştirdikleri işbirliği sayesinde ulusal çapta bir sigorta şirketinin ihtiyaç duyduğu tüm altyapıyı günler içerisinde sağlayabildiklerini söyleyen Polat, müşterilerine sundukları kolaylıkları şöyle sıraladı; “Müşterilerimiz ihtiyaç duyduğu altyapıya herhangi bir tasarım, teslim, kurulum eforu harcamadan ve en önemlisi de yatırım için bütçe ayırmadan sahip olabilir. Ölçeklenebilir şekilde planlanmış altyapı ile müşterilerimizin hem merkez ofisi hem de acenteleri için herhangi bir donanım altyapısı, kurulumu ve işletimi olmadan, tamamen uzak veri merkezi üzerinde planlanan altyapı tasarımı ile yedekleme, yüksek performans ve düşük maliyetler kolayca yakalanabiliyor.”

‘‘MÜŞTERİ ODAKLI İŞBİRLİĞİ’’

SFS ve Vargonen işbirliğinin sigorta sektörüne sunduğu avantajları sıralayan Onursal Polat şunları söyledi: “Vargonen ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği sayesinde müşterilerimize veri saklama, cloud çözümleri ve sunucu barındırma ile ilgili detaylı analiz raporları sunabiliyoruz. Bu sayede sorun çıkmadan önce riskleri minimum seviyeye indirerek müşteri ihtiyaç ve beklentilerini maksimum seviyede tutabiliyoruz. Ayrıca müşterilerimize her konuda anında destek verebiliyor ve çok hızlı aksiyon alabiliyoruz. Bu hizmetler sayesinde müşteri veri tabanlarının ölçümü, network ve firewall yazılımları, periyodik hız testleri ve felaket kurtarma çalışmaları ile sistemin %100 açık, hızlı ve güvenli çalışmasını sağlamayı amaçlıyor, uyarı mekanizmaları geliştiriyoruz. Vargonen’in Felaket Kurtarma (disaster recovery) için İzmir’de konumlandırdığı şubesinde periyodik olarak yapılan felaket senaryoları ve kriz yönetimi çözümleri sayesinde de müşterilerimizin yaşayabileceği her türlü   krize karşı hazırlıklı durumdayız.”

‘‘HEDEFİMİZ DONANIM MALİYETLERİNİ DÜŞÜRMEK’’

SFS ve Vargonen işbirliğinin müşterilerilerine kaliteli, hızlı, çözüm odaklı, düşük maliyetli ve ölçeklenebilir bir donanım alt yapısı sunmayı vaat ettiğini aktaran Polat sözlerini şöyle noktaladı; “SFS olarak hizmet verdiğimiz sektörün ihtiyaçlarını gözlemliyor ve doğru çözümler üretmek için çalışıyoruz. Bu işbirliğinin de sektörün ihtiyaçlarına çözüm olacağına ve müşterilerimizin hedeflerine daha çabuk bir şekilde ulaşmasına katkı sağlayacağına inanıyorum.”

‘‘ORTAK NOKTAMIZ MODERN YAZILIM METODOLOJİSİ’’

Vargonen Teknoloji ve Bilişim Satış Operasyonları Direktörü İsmail Tunalı, Vargonen olarak web yayıncılığı, e-ticaret platformları başta olmak üzere finans ve üretim sektörünün ihtiyaç duyduğu altyapı ihtiyaçları konusunda güçlü deneyimleri olduğunu aktardı. Tunalı, “SFS ile işbirliğimiz sayesinde de sigorta sektörünün hızlı şekilde yaşadığı dijitalleşme dönüşüm ekosistemine, sektörün lider isimleri ile katıldığımıza inanıyoruz. İşbirliğimizin hızla gelişmesinin en büyük nedeni SFS’nin sahip olduğu yazılım kabiliyetlerinin, Vargonen olarak bizlerin de çok sevdiği geleneksel tasarımdan çok modern yazılım metodolojisine daha yakın bir süreç ile üretilmiş olmasıdır” diye konuştu. Müşterilerinin ihtiyaç duyduğu kaynakları yatayda genişleme (scaleout) kabiliyetleri sayesinde rahatlıkla karşılayabildiklerini söyleyen Tunalı, “SFS, altyapı süreçlerini Vargonen’in uzmanlığına emanet ederken esas işine odaklanma şansı bulmakta, benzer şekilde Vargonen de SFS’nin güçlü tasarımı sayesinde altyapı planlamasını ve uygulamasını ölçeklenebilir şekilde yönetmektedir.” dedi.

‘‘7/24 SERVİS HİZMETİ’’

İsmail Tunalı Vargonen’i şöyle anlatıyor; ‘Türkiye’nin lider bulut servis sağlayıcısı’ sloganı ile 2000 yılından beri yolcuğuna devam eden Vargonen servislerinin temelinde Bulut Tabanlı Sanal Veri Merkezi, yedekleme, felaket kurtarma projeleri, firewall ve network güvenliği, yazılım hızlandırıcılar yer almaktadır.

‘‘SORUMLULUĞUMUZUN BİLİNCİNDEYİZ’’

Tunalı açıklamasını şöyle sonlandırdı, “SFS ve Vargonen olarak müşterilerimizin bizlere olan güveninin farkında, sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Sistemlerimizin en yüksek uptime (erişilebilirlik) oranlarında devam ettiğinden emin olmak için gereken tüm altyapı yatırımını hem çalışanlarımıza hem de veri merkezi servis noktalarımıza yapmaya devam ediyoruz. Buna rağmen olağanüstü durum senaryoları için de her zaman hazır olmak gerektiğine inanıyoruz. Tasarımımızın tüm paydaşlar için uygunluğu konusunda emin oluyor ve tasarıma göre yapılan uygulamaların etkinliğini periyodik tatbikatlarla ölçüyoruz. Prosedürlerin (yönergelerin) tüm iş ortaklarınca içselleştirildiğinden ve devamlı güncel olduğundan ise bu tatbikatlarda bir kez daha emin oluyoruz. Türkiye içi 2 veri merkezi servis noktamız arasında anlık ve günlük şekilde senkron olan klon bir altyapıyı her zaman hazır tutuyor, 7/24 izliyor ve ‘kriz’ durumunun önceden planlanmış bir yönergeler zinciri olduğuna inanıyoruz.”