SFS, Hasar Süreçlerinde RPA Teknolojisi İle Fark Yaratıyor

Sfs, Hasar Süreçlerinde RPA Teknolosi İle Fark Yaratıyor.

Teknoloji devrimiyle gelişen robotik süreçler, InsureTech içinde önemli bir yere sahip. Değişen müşteri talepleri ve gelişen kullanıcı deneyimleri sigortacıları, daha fazla ürün geliştirmeye, hizmet kalitelerini, verimliliklerini, üretkenliklerini artırmaya zorluyor. Tüm bu zorlukların yanında piyasadaki rekabet gücü, sigorta firmalarını maliyetleri düşürmek zorunda bırakıyor.

Sigorta firmalarının inovasyon stratejilerinin bir parçası olan Robotik Süreç Otomasyonu, iş hedeflerine odaklanmayı sağlarken, yatırımın geri dönüşünün korunmasına da yardımcı oluyor.

Peki nedir bu RPA ? Robotik süreç otomasyonu (RPA) gelişimini sürdüren bir teknoloji. Aslında yapay zekâ (AI), iş akışı otomasyonu ve “screen scraping” olarak tabir edilen yaklaşımları benimseyerek günümüze kadar yol alan bu otomasyon biçiminde robotlar, tekrarlanabilen ve kesinlik bekleyen görevleri makine öğrenmesi yoluyla yapabilme imkânı sunmakta. Bu sayede çeşitli ortamlarda önceden tanımlanmış pek çok görevi yapabilen bu robotların yetenekleri her geçen gün gelişmekte.

Bugün geldiğimiz noktada robotik süreç otomasyonu (RPA) kurumunuzun verimliliğini pek çok konuda artırabilirken, maliyetlerinizi daha rahat kontrol edebilmenizi sağlamakta.

B2B uygulaması ile güçlendirilen SFS Süreç Tasarımcısı sayesinde, bir ihbar alımı gerçekleştikten sonra sisteme tanımlanan kurallara uygun olarak paydaş atamaları yapılabiliyor. Ataması yapılacak paydaşlara ait önceliklendirme ve iş yükü kuralları sisteme tanımlanabiliyor. İstenilen herhangi bir iş adımı ardından, ilgili hasar dosyasıyla etkileşimde bulunulan tüm paydaşlara, gerçek zamanlı veya zamanlanmış bilgilendirme mesajları gönderilebiliyor.

SFS Robotik ürünü ile hasar süreçlerinde yapılabilecek işlemlerden bazıları;

  • Otomatik müşteri ve dosya temsilcisi atamaları
  • Otomatik eksper, araştırma, denetim firması, avukat vb. paydaş atamaları
  • Servis önerme yapısı ile şirket menfaatlerine en uygun servisin atanması
  • Tahsilat kontrol kuralları ve süreçleri ile poliçe karlılığının en üst düzeyde tutulması
  • Sisteme tanımlanan şüpheli hasar kriterlerine uygun kayıtların sistem tarafından temsilciye bildirilmesi
  • İş adımı, uygulama ve alan bazlı kullanıcı yetkilendirmeleri
  • Arka planda oluşturulan poliçe basımı, hasar dosya kapağı basımı vb. dökümanlar ile paydaşların (eksper, tamirhane, acente vb.) mail/sms/faks yoluyla bilgilendirilmesi
  • Tanımlanan kurallara uygun olarak muallak değişim oranlarının takip edilmesi ve sürekli bilgilendirme yapılarak kontrol altında tutulması
  • Dosya aktivitesizlik uyarıları ile temsilci performans ölçüm raporları ve eksper, tamirhane, araştırma firması/elemanı performans ölçüm raporlarının otomatik hazırlanarak istenilen kullanıcılara gönderilmesi
  • Ödeme işlemleri ardından müşteri, acente, tamirhane bilgilendirmeleri
  • Tamirhaneye araç teslim belgesi gibi belgelerin arka planda mail yolu ile gönderimi
  • Rücu süreçleri içerisinde yer alan taksit hatırlatma ve zaman aşımı yaklaşan dosyalara ait hatırlatma yapıları
  • Pert ihale portallarına entegrasyon yapıları ile otomatik bildirimler

Müşterilerinin operasyon yükünü minimuma indirmeyi ilke edinmiş olan SFS, “Robotik Uygulamaları” ile sigorta firmalarının genel operasyonel etkinliğini, geleneksel otomasyona göre daha az yatırım, daha kısa uygulama süresi ve daha yüksek kısa vadeli yatırım getirisi ile artırma potansiyeli sağlıyor.